مدیریت مالی و اداری مسئولیت تهیه سیستم های مورد نیاز شرکت اهم از سیستمهای مالی – اداری مطابق با روشها و آئین نامه های مصوب و تظارب مستمر در نحوه اجراء و بکارگیری سیستم های مذکور ، هماهنگ نمودن کلیه فعالیت های مربوط به برنامه ریزی مالی و نظارت و پیش بینی بودجه جامع شرکت ، تامین خدمات و سرویسهای اداری مورد نیاز ، نظارت بر تهیه و تنظیم و اجرای برنامه های آموزشی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز ، تهیه و تنظیم برنامه های لازم برای برنامه ریزی نیروی انسانی و آماده نمودن کارکنان برای احراز مشاغل جدید . اهم وظایف و مسئولیتها .
این مدیریت شامل واحد :
امور مالی ؛
اجرای مصوبات ، مقررات و روشهای مالی مورد عمل در شرکت ، پرداخت کلیه هزینه هائی که از محل بودجه مصوب ابلاغ شده ، تهیه و تنظیم بودجه جامع سالانه ، تهیه و تنظیم سالانه صورتهای مالی و اساسی شرکت ، تامین اعتبار و تامین منابع مالی لازم برای کلیه عملیات شرکت ، کنترل مستمر و مداوم اهرم مالی ، تهیه و تنظیم مقررات و روشهای مالی ، انجام عملیات مالی طبق مقررات موجود صنعت نفت و پتروشیمی ، انجام کلیه خدمات امور مالی ، تهیه اطلاعات مورد نیاز مدیریت سازمان ، پیش بینی منابع مالی مورد نیاز طرحها و پروژه های در دست اجرا ، پیگیری تامین مالی از محل بودجه مصوب طرح ها از مالک طرح و شرکت ملی صنایع پتروشیمی .
امور اداری ؛
اجرای مقررات و روشهای پرسنلی ابلاغ شده ، مصوبات و دستورالعملهای اداری در شرکت ، انجام مطالعات لازم بمنظور تامین نیروی انسانی و احتیاجات پرسنلی آینده ، تهیه برنامه های لازم برای پیشرفت امور مربوط به روابط کار، امور استخدامی و کاریابی در شرکت ، انجام کلیه امور پرسنلی کارکنان و کارآموزان شرکت ، انجام امور مربوط به بازنشستگی – تعیین پس انداز و وام کارکنان ، برنامه ریزی و تامین سرویسهای خدمات اداری مورد نیاز ، تهیه و تدوین برنامه ها و خط مشی های لازم بمنظور طرح ریزی نیروی انسانی در سطح شرکت .